کانون های فرهنگی هنری باید حلقه وصل مسجد و مدرسه باشند|لزوم ورود بچه های مساجد در عرصه سرود
کانون های فرهنگی هنری باید حلقه وصل مسجد و مدرسه باشند|لزوم ورود بچه های مساجد در عرصه سرود

کانون های فرهنگی هنری باید حلقه وصل مسجد و مدرسه باشند|لزوم ورود بچه های مساجد در عرصه سرود

نعمتی خواستار ورود جدی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در بحث تربیت گروه های سرود شد و از اعلام آمادگی ستاد فهمای مازندران برای اعزام مربی سرود به کانون های متقاضی فعالیت در این عرصه خبر داد.
شناسه خبر : 1256749 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، رجب نعمتی-سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران-امروز(۱۸اسفند) در جمع مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد منتخب ساری ضمن گرامیداشت نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت ولی عصر( عج ) و سالروز تاسیس کانون های مساجد، ضمن اشاره به پیشینه شکل گیری این کانون ها در راستای تحقق منویات رهبری، اظهار کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و حضور منسجم مسجدی ها در سنگر مقابله با تهاجم فرهنگی خواست رهبری از این کانون‌هاست که باید مورد توجه فعالان این عرصه باشد.

 

وی ضمن تحسین فعالیت های فرهنگی، هنری، کتابخانه ای، قرآنی، بصیرتی و ... این کانون ها با هدف جذب مخاطب درمساجد ، افزود: فعالیت این کانون ها در بستر سامانه بچه های مسجد انجام می پذیرد.

 

نعمتی با بیان اینکه برخی از کانون ها در عرصه کارآفرینی و اشتغال نیز اقداماتی انجام داده و یا در دست اقدام دارند، گفت: خداوند متعال را شاکریم که اعضای این کانون ها با دستان خالی در سنگر فرهنگی تلاش می کنند تا منویات رهبری روی زمین نماند.

 

وی با بیان اینکه ایراد و نقد وارده به سامانه بچه‌هاي مسجد را پذیرا هستیم، ادامه داد: این نقص ها به ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور اطلاع رسانی شده و امید می رود نحوه فعالیت در زیست بوم بچه‌هاي مسجد تسریع و بدون مشکل فنی شود.

 

نعمتی به فعالیت کانون ها در مناطق آسیب اشاره کرد وگفت : بچه‌هاي مسجد در کف میدان از سنگر مسجد در صدد رفع آسیب ها و مشکلات محلات هستند که شایسته تقدیر است.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری باید حلقه وصل مسجد و مدرسه باشند، افزود: اعتباری برای اجرای این طرح  در راستای هم افزایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش دیده شده است.

 

نعمتی با ابزار تاسف از عدم شناخت برخی از اقشار جامعه از فعالیت کانون های مساجد،  برلزوم هویت بخشی به‌این کانون ها تاکید کرد.

 

وی با بیان اینکه خداوند متعال را شاکریم که در سی سال فعالیت کانون های فرهنگی هنری در جوار مساجد، تربیت نیروی سالم و صالح را در کانون های مساجد شاهدیم، گفت: امروز مفتخریم که بگوییم نیروهای مسجدی در هیچ انتخاباتی رد صلاحیت نشده و عمده این کاندیداها بعنوان مدیر در راس امور نظیر رئیس شوراهای اسلامی شهر و روستا فعالیت دارند.

 

نعمتی به فعالیت کانون ها در حوزه رفع مشکلات معیشتی نیازمندان اشاره کرد و خواستار ورود جدی اعضای این کانون در بحث تربیت گروه های سرود شد.

 

وی با اشاره به فعالیت ۴۰گروه سرود در مساجد استان، از اعلام آمادگی ستاد فهمای مازندران برای اعزام مربی سرود به کانون های متقاضی فعالیت در این عرصه خبر داد.

پایان پیام/ 286